Tuesday, April 8, 2008

Pengorbanan ibu

Actually cam byk jer nak share about me as a first time mother, about my pre-mature baby, my confinement.. tp tak tau mana nak mula.. Everyday I always tell myself, "today I want to start writing!" but then, when I have to choose either to write or to sleep, I always choose the latter.

Irys ada her own feeding routine, which is every 2-3 hours. normal la kan untuk baby. tp yg tak tahannyer time mlm pun cam gitu. no matter how much I fed her before she went to bed, still akan bgn jugak (nurses in DSH bg hint if nak baby tido lama sikit, mak sure she is full). Sbnrnya itu normal and baguslah untuk baby kan..especially pre-mature macam irys ni. Tp mummy la yg teruk.. itulah pengalaman sbg ibu.. bak kata mak.. bukan senang nak jadi ibu ni. mmg betul pun.. in addition, irys is fully breastfed. tak mix susu langsung, so the night shift is totally on me, alone. tapi takperlah. pengorbanan sbg seorang ibu. Just that I can't imagine if I dah mula masuk keje nanti. how aa...??

No comments: