Monday, February 4, 2008

Satu hari di Parkson, KLCC

Semalam me and hubby pergi berjalan-jalan di KLCC. Dah lama rasanya tak menapak kat KLCC. Banyak betul perubahan (kedai) dalam KLCC tu. Makin lama, kedai makin berjenama yang masuk. Agaknya tak standard kot jenama tempatan nak masuk dlm KLCC tu. Kita bagaikan merempat di negara sendiri. Anyway, itu bukan main story untuk hari ni.

So, kami ke Parkson. Saja jalan2. Hubby jalan2 ke bahagian lelaki. Saya pula ke bahagian wanita. I needed nursing bra. Due date makin dekat and every time sale, nursing bra sure tak sale. So ingatkan nak belilah. As usual, my fav brand for undergarments would be Triumph. Saya pun ke kaunter Triumph. Berikut adalah conversation saya dengan salesgirl disitu

Saya: Ini shj ke collection nursing bra you? (sambil menunding kearah nursing bra yang berada didalam kotak2 di tepi kaunter)

Sales girl: Ha'ah. Ini shj. Yang murah2 takder. Tak dapat masuk kat sini. Kalau nak yang murah, carilah di Sungai Wang atau Subang Parade. Kat sini takde.

Saya: Oh, yeke?

Saya pun berlalu. Dalam hati saya terdetik, "soalan apa yang aku tanya tadi? Aku ada tanya harga ke?".

Sambil berjalan mencari hubby, saya mula berfikir. "nampak sengkek sgt ke aku ni?". Saya rasa tak la selekeh mana pun. Tapi pada pendapat saya, tidak sepatutnya seorang sales girl menjawab seperti itu. Walaupun nadanya bukan berkeras atau maki-hamun, namun, cukuplah sekadar "Ha'ah, ini je collection kami".

Pada sebelah malam, me and hubby dinner dengan my parents and my sister. Dan saya menceritakan apa yang telah berlaku. My parents gave some suggestions on what I should have said to the sales girl. Tapi, mungkin saya terkedu dan tergamam.

Begitulah kisah saya di Parkson, KLCC.

No comments: